Blog.
5 redenen waarom je altijd afbeelingen bij een artikel moet plaatsen.

09

jun

0

comm

Nieuws

Category

5 redenen waarom je altijd afbeelingen bij een artikel moet plaatsen. .

Posted in: Nieuws

Plaats je regelmatig artikelen op je website of blog? Voeg je dan wel altijd afbeeldingen toe? Een foto of ander beeld is enorm belangrijk om bezoekers naar je site te trekken.

Bloggen draait natuurlijk niet alleen om tekst op een pagina. Een goed artikel is een combinatie van woorden, beelden, video’s, infographics, dia’s en meer. Net wat nodig is om de boodschap over te brengen en je artikel er aantrekkelijk uit te laten zien.

In dit blogartikel geef ik je de vijf beste redenen waarom je meteen moet beginnen met het toevoegen van afbeeldingen aan jouw artikelen. Als je dat nog niet consequent deed.

1. VISUEEL AANTREKKELIJK

Een beeld laat je content er visueel aantrekkelijk uitzien. Maar je beeld moet uiteraard wel de juist boodschap overdragen. Het moet relevant zijn voor de context van het artikel.

Iedereen gebruikt tegenwoordig gerelateerde artikelen onder aan elk artikel. Dat is ook slim, want zo blijven gebruikers langer op je website. Een beeld bij deze gerelateerde artikelen springt meteen in het oog. Daarom is het zo belangrijk dat het ‘uitgelichte beeld’ of ‘featured image’ gerelateerd is aan de inhoud van je artikel.

Het helpt je een hogere CTR (doorklikratio) te krijgen en het verkleint je bouncepercentage (het percentage mensen dat na één pagina meteen weer weg is van je website).

2. ZOEKEN OP AFBEELDINGEN

Veel mensen zoeken op plaatjes. Beelden op zich zorgen dus voor veel verkeer vanuit Google.

Als je er tenminste voor zorgt dat je de alttekst en de omschrijving bij elke foto invult. Zorg ervoor dat je je foto’s nooit op je website zet met de titel DSC_0979.JPG of iets dergelijks. Hier kunnen zoekmachines niet veel mee (hoewel Google wel steeds beter wordt in het herkennen wat op foto’s staat).

Gebruik dus belangrijke zoekwoorden voor je artikel ook in de omschrijving en de altteksten van je afbeeldingen. Zelf geef ik de uitgelichte afbeeldingen altijd de titel van het artikel mee (waar dus ook een belangrijk zoekwoord in staat).

3. MEER SHARES OP SOCIALE MEDIA

Gebruikers van sociale media houden van visuele content. Foto’s doen het enorm goed op bijvoorbeeld Facebook, Twitter, Pinterest en Instagram. Zelfs op LinkedIn. Ja, waar niet eigenlijk. Als je content op een van je sociale kanalen deelt, kies je daar maar beter een mooi beeld bij. Dat komt het aantal likes en shares zeker ten goede!

In de bekende SEO-plugin van Yoast kun je zelf kiezen wel beeld je wilt gebruiken voor sociale media. Standaard is dit meestal het uitgelichte beeld van je artikel. Kies hiervoor dus een aantrekkelijk én relevant beeld.

4. JE BLOG LIJKT ER LANGER DOOR

Heb je een kort artikel geschreven? Met een of twee beelden (of grafieken, diagrammen), geef je het meteen meer ‘body’. Je bericht lijkt langer en inhoudelijker. Het ziet er dus aantrekkelijker uit.

5. UITLEG

Mensen zijn visueel ingesteld. Video of foto’s bij een artikel helpen om de boodschap over te dragen. Als je bijvoorbeeld een how-to schrijft, kun je bijna niet zonder beelden om duidelijk te maken wat je bedoelt.

Bron:

5 redenen waarom je altijd afbeeldingen bij je artikel moet plaatsen

NO COMMENTS